Andreas Ipsen
-
Analytiker
Etter litt diskusjon innimellom i gruppa, ble vi enige om å lage en platformer.
Andreas hadde allerede tidligere erfaring med dette, og insisterte veldig. Med
erfaring i ryggen, ville oppstartsfasen også bli kortere, som da ville medføre mer tid til
koding.
Vi besluttet oss for å bruke TypeScript (via WebPack) og Git, for å forenkle
hele prosessen med tanke på å jobbe parallelt og strukturert.
Spillet er en 2D Platformer, som er "procedurally generated". Dette vil si at spillet
er uendelig langt, samtidig som at det veldig enkelt kan utvides til å inneholde
nye leveler, fiender og våpen. Man kan med god samvittighet si at TypeScript og Object Orientert
stil har vært medvirkende til dette.
For å avansere i spillet, må kort sagt bevege seg mot høyre del av vinduet - uten å dø.
Jo lengere du kommer, desto vanskeligere blir fiendene å bekjempe. Fiendens liv, våpenutvalg, rekkevidde
og smidighet er blant de tingene som endres når man avanserer.
Teamet som har produsert spillet består av 4 parter:
Analytiker
Iverksetter
Koordinator
Avslutter
Disse fire personene, med unntak av Hans Petter og Henrik, har aldri møtt hverandre og har utelukkende kommunisert via internett, for å samarbeide om prosjektet.