Om prosjektet

Ideen

Etter litt diskusjon innimellom i gruppa, ble vi enige om å lage en platformer. Andreas hadde allerede tidligere erfaring med dette, og insisterte veldig. Med erfaring i ryggen, ville oppstartsfasen også bli kortere, som da ville medføre mer tid til koding.
Vi besluttet oss for å bruke TypeScript (via WebPack) og Git, for å forenkle hele prosessen med tanke på å jobbe parallelt og strukturert.

Spillet

Spillet er en 2D Platformer, som er "procedurally generated". Dette vil si at spillet er uendelig langt, samtidig som at det veldig enkelt kan utvides til å inneholde nye leveler, fiender og våpen. Man kan med god samvittighet si at TypeScript og Object Orientert stil har vært medvirkende til dette.

For å avansere i spillet, må kort sagt bevege seg mot høyre del av vinduet - uten å dø. Jo lengere du kommer, desto vanskeligere blir fiendene å bekjempe. Fiendens liv, våpenutvalg, rekkevidde og smidighet er blant de tingene som endres når man avanserer.

Teamet

Teamet som har produsert spillet består av 4 parter:

Andreas Ipsen

  • Analytiker

Bjarne Inge Johansen

  • Iverksetter

Henrik Johan Olsen

  • Koordinator

Hans Petter Årvik Bastiansen

  • Avslutter

Disse fire personene, med unntak av Hans Petter og Henrik, har aldri møtt hverandre og har utelukkende kommunisert via internett, for å samarbeide om prosjektet.